Mesterséges intelligencia a közösségi médiában

A HR-esek elbeszéléseiből tudjuk, hogy egy “emberfeletti” teljesítményre képes új munkatársat általában vagy megváltóként vagy gyűlölettel fogadnak a munkahelyeken. Jogos a kérdés, hogy nálunk a KNK-ban, hogy volt ez a mesterséges intelligenciával?

Horváth Petra

A HR-esek elbeszéléseiből tudjuk, hogy egy “emberfeletti” teljesítményre képes új munkatársat általában vagy megváltóként vagy gyűlölettel fogadnak a munkahelyeken. Jogos a kérdés, hogy nálunk a KNK-ban, hogy volt ez a mesterséges intelligenciával? 

 

A mesterséges intelligencia megjelenésével számos szolgáltató ágazat nagy segítséget kapott a hatékony munkavégzéshez. A gépek képesek lettek utánozni az emberi gondolkodási mintákat és kognitív képességeket, amiket már kreatív területeken is lehet használni. Kaptunk egy szuperokos robotmunkatársat, aki tud tanulni és alkalmazkodni is. Az AI sok mindenre képes, millió adatot elemez, viszont egyet biztosan nem tud: érezni. 

Nézzük akkor először a pozitív tulajdonságait! Az AI mostanában a legnagyobb segítséget a közösségi média kezelésében a hatékonyság és a perszonalizáció kiterjesztése révén jelenti. 

Azt biztosan mindenki észrevette már, hogy milyen elképesztő jó lett a Facebook, az Instagram, a YouTube és a TikTok is az érdeklődési köreink megismerésében. Ez az AI munka közben. Elemzi a korábbi cselekvéseinket, majd kitalálja, mit szeretünk, és olyan tartalmat szolgál fel, amely tökéletesen nekünk való. Minden egyes embernek személyre szabott élményt hoz létre. Olyan ez, mintha az összes potenciális vevő mellé egy virtuális szuperügynököt tudnánk állítani, aki mindenre (is) emlékszik és mindig tudja, hogy kinek, mikor, mit lehet eladni.  

Azt is elárulhatjuk, hogy a mesterséges intelligencia segítségével egy ügynökség meg tud szabadulni számos monoton tevékenységtől, így több idő és energia jut a valóban kreatív feladatokra, a stratégiára és az ötletek iterációjára. Például az AI segíthet nekünk abban, hogy az optimális időpontokra ütemezzük a bejegyzéseket, amikor a közönségünk a legaktívabb.  

Vagy, hogy a kommentek lavinájából kiválassza nekünk azokat, amelyek tényleg fontosak, és amelyekre mindenképp figyelmet kell fordítani. A “social listening” terén az AI egyszerűen verhetetlen. Több milliárd felhasználó digitális jelenlétét lehallgatva kutatja át a teljes közösségi médiás univerzumot, hogy kik, hol, milyen kontextusban említik meg az adott márkát, terméket, beleértve a versenytársakat is. Ez olyan, mintha egy mindent látó és mindent halló asszisztensünk lenne, 0-24 üzemmódban. Nos, erre bevalljuk őszintén, egyetlen valódi emberi kollégánk sem lenne képes, nem is keresünk erre a pozícióra munkatársat. 

De említhetjük még a mesterséges intelligencia alapú chatbotokat is, amik már valóban emberi módon tudják kezelni a beérkező kérdéseket, panaszokat és egyéb igényeket. Azonnal és szinte tökéletes magyarsággal válaszolnak a Gyakran Ismételt Kérdésekre, végigvezetik az érdeklődő fogyasztókat az értékesítési tölcséreken, és soha nem akadnak ki egyetlen vevőre sem.  

 

És mi az, amiben még mindig az emberi erőforrás a nyerő? 

A meggyőző tartalom előállítása. Ami kellően empatikus is egyben.  

Empátia nélkül ugyanis csak tukmálós-erőszakos-idegesítő kommunikáció állítható elő. Sajnos látunk erre is bőven példát, de nem szabad elfelejtünk, hogy a kommunikáció és a közösségi média lényege mindig is emberi marad.  

Az érzelmek, az emlékezetes történetek, a nevetés, az emberek közti lelki kapcsolat – ez teszi igazán varázslatossá a közösségi médiát. 

Az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy hiába képes az AI akár komolyabb terjedelmű szöveg gyors megírására, hiányzik belőle az az extra kifinomultság és érzelmi töltet, amely révén a márka-, vagy kampányüzenet megdobogtatja a fogyasztóink szívét.  

A legjobb kampányok nálunk mindig az igények pontos megértésével kezdődnek és az ügyfélélmény tökéletes finomhangolásával végződnek. És ahogy a mesterséges intelligencia folyamatosan tanul és alkalmazkodik, az emberi kreativitás is egyre fényesebben csillog a perszonalizáció, az ügyfélélmény és a meggyőző, empatikus tartalmak előállítása terén.