skip to Main Content
Amikor Tényleg Sokk A Rovar: Poloskatérkép 14 Ezer Válaszadóval

Amikor tényleg Sokk a rovar: poloskatérkép 14 ezer válaszadóval

Nekünk nem büdös a munka – szeretjük ezt mondani. De van, amikor nagyon is büdös, ráadásul még sok is – mégis szeretjük. Mert a bűzös váladékukról ismert poloskákról készült térkép ilyen volt. Még talán mi sem gondoltuk volna, hogy ez lesz belőle, de aztán mégiscsak ott álltunk reggel 7.45-kor a Bábolna Bio kőbányai biológiai laborjában, hogy nyilatkozzunk a poloskatérképről a korán kelő tévéstábnak, és jó felvételek készülhessenek az új médiasztárokról, az invazív címeres poloskákról.

A Bábolna Bio megbízásából általunk működtetett Sokk a rovar Facebook oldalon 14 ezren töltötték ki azt a részletes kérdőívet, amely segítségével akkora adatmennyiség alapján készíthettük el az országos poloskatérképet, amit egy közvéleménykutató is megirigyelhetne. A kitöltők közül ráadásul több mint nyolcezren a házi és ház körüli kártevőkről szóló hírlevélre is feliratkoztak.

Amilyen sokakat érdekeltek az invazív címeres poloskák a Facebookon, olyan nagy volt a sajtó érdeklődése is a poloskatérkép iránt. Egyszerűbb lenne felsorolni, hogy ki nem írt vagy forgatott a témáról. A számolást 200 feletti megjelenésnél hagytuk abba, ami ráadásul nemcsak darabra volt sok. Alaposan át kellett írni a Bábolna Bio vezetésének naptárát, hogy beférjenek a nyilatkozatot kérő rádiók és tévék.

Az online sajtótájékoztató után jó volt mindenhol viszont látni azokat a térképeket, amelyeken kreatív kollégáink nagymennyiségű adatot tudtak áttekinthetően és látványosan megjeleníteni. Akik pedig a statikus térképek adatainál is több információt szerettek volna, a megfoglak.hu-ra felkerült interaktív térképen maguk kereshették meg, hol és mennyi poloskát észleltek a kérdőívkitöltők.

A sajtó- és közösségimédia-kommunikáció lehetőséget adott arra is, hogy az érdeklődőket megismertessük ezeknek a Magyarországon új rovarfajoknak a biológiájával és azzal is, hogyan lehet ellenük védekezni.

A poloskatérkép olyan jól sikerült, hogy abba sem tudjuk hagyni: készülnek az újabb felmérések a további kártevőkről. Mert nemcsak poloskából van sok. Soká lesz még, amikor azt mondjuk, hogy Sokk a térkép!

A Bábolna Bio-nak készített interaktív poloskatérképpel a CMA 2021 reklámverseny FMCG területén Bronzot nyertünk.

Back To Top